1 Şubat 2016 Pazartesi

Piyasadaki Barınaklar


  Eğer kendiniz barınak yapamıyorsanız, doğaya zarar vermek veya uğraşmak istemiyorsanız piyasada bulabileceğiniz türden barınaklarda mevcut...

1-) ÇADIR : Çadırlar, çeşit çeşittir (fiyatları'da öyle) yani neredeyse bütün durumlara (hava koşulları, arazi koşulları, cüzdan koşulları) uyum sağlayabilirler... burada çadır konusunu fazla açmayacağım çünkü detaylı anlatılması gereken bir konu.

2-) BİVAK ÇADIR :  Bivak çadırlar çok hafiftirler ve çok çok az  yer kaplarlar. Hem bivak çadırın kurulumu da diğer çadırlara göre kolaydır, 2 kasnak 4 gerdirme ipi bu kadar. Bivak çadırlar, çadırlardan daha çok bir barınak gibidir...
  Soğukta, sıcakta her türlü iş görüyor. En çokta soğuk havalarda şu mumya uyku tulumunun çadır versiyonu olan bivak çadır ne kadar çabuk ısınıyor tahmin bile edemezsiniz. -gaz çıkartarak bile ısıtabilirsiniz- Bivak çadırın en olumsuz yönü daracık ve pek havasız olması.


3-) UYKU TULUMU : Bazı uyku tulumları var ki bana çadırın gerekliliğini sorgulatıyor... Kendi vücut ısınızı geri yansıtmakta (terletmeden) çok başarılı. Lakin -40' larda bu yansımayı pek hissedemiyorsunuz o yüzden 2-3 cep sobası taşımak hiç de kötü bir fikir değil.


4-) HAMAK :  Şu yukarıdaki hamakta 1-2 saat yatarsın da 7-8 saat nasıl uyuyabilirsin ? Birde gece sinekler bir yandan, soğuk bir yandan... Tabi uyuyan uyur, ben yerde yatmayı yeğlerim.
+ Yerden yüksektir.
+ Kolayca kurulur.
+ Ucuz
-  Alttan, üstten; sağdan, soldan eser üşürsün.
-  Hayvanlara karşı korumaz.
-  Yağmurdan korumaz.
-  Ağaçsız olmaz (her zamanda yeterli kalınlıkta ağaç bulamayabilirsiniz.).
Not: Bu yukarıda yazdıklarım standart bir hamak içindir.
Birde piyasada outdoor aktiviteleri için özel üretilmiş hamaklarda var. Yani bu durumda üstteki değerlendirmelerden "ucuz" ve "ağaç" hariç hepsi "+" olur. Ama yinede inip çıkması, oturması yatması bana bir sorunmuş gibi geliyor. Açık konuşayım bu kadar övdüm ama oldum olası hiç sevmedim şu hamakları içine girdin mi muz gibi oluyorsun.

*Yukarıdaki görseller bana ait değildir.

Peki ben nasıl kamp yapıyorum ?

Kamp yaparken ilk önceliğim Oğuz Tamgalı bayrağımdır, sonra onunla aynı renkteki 4 kişilik çadırım gelir. Çadırsız çok kamp yaptım (yaz-kış) lakin her hangi bir Türk devletinin (bazen Azerbaycan olur bazen eski Türk devletleri olur) bayrağı olmadan kendimi kamp yaparken bile düşünmedim.
Çadırımın içine bir battaniye serip 4 kişilik çadırı bir kişi olarak kaplarım. Mangal yelpazesi kışın öyle mühim bir eşya ki anlatamam... Bunu kendiniz deneyimlemelisiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder